من یک زنم...

روزنوشت های یک زن...

من یک زنم...

روزنوشت های یک زن...

دوریس تریتز (الکساندرا) Doris Treitz

خانم الکساندرا در تاریخ 19 می 1942 در   Heydekrug  آلمان_یکی از شهرهای غرب آلمان_ متولد شد. Alexandra Zigeunerjunge
در بیست سالگی ازدواج کرد و صاحب یک فرزند شد.الکساندرا خیلی زود در عرصه هنر-خوانندگی_ خودنمایی کرد و اوج گرفت. هر چند مرگ زود هنگام وی(سن بیست هفت سالگی) موجب شد نتواند فرصت کافی برای مشهور شدن در عرصه ی جهانی دست یابد.

خود من وقتی در نت دنبال زندگینامه اش جستجو کردم در هیچ سایت فارسی زبان نتوانستم اطلاعات جامعی از وی به دست بیاورم.(اصلا اطلاعاتی در سایت فارسی زبان نبود)،جز اطلاعات اندکی که از سایت های خارجی استخراج کرده ودر اختیار شما قرار  می دهم.

منتخبی از آهنگ های خانم الکساندرا شامل:
Zigeunerjunge (Tzigane)
Sehnsucht (Das Lied der Taiga)
Illusionen
Grau zieht der Nebel (Tombe la Neige)
Was ist das Ziel?
Die anderen waren schuld
Those were the days
Ja lubljú tebjá
Der Traum vom Fliegen
Im sechsten Stock
Accordéon (franz)
Mein Freund der Baum
Schwarze Balalaika
Auf dem Wege nach Odessa
Das Glück kam zu mir wie ein Traum
Am großen Strom
Kleine Anuschka
Wenn die letzten lila Astern blühn
Es war einmal ein Fischer
Duscha, Duscha
La taiga (franz)
Was sind wir Menschen doch für Leute
Schwarze Engel
صدای هر چند خش دار و اندکی بم خانم الکساندرا در وهله ی اول چندان گوش نواز به نظر نمی رسد اما وقتی بیشتر گوش می کنی نوعی صمیمت  و اقتدار زییایی در آن موج میزند که مرا به سمت خود کشاند. البته آنچه می نویسم نظر غیر کارشناسانه و کاملا سلیقه ای من هست. ترانه مورد علاقه من

zigeunerjunge هست.


خانم الکساندرا  در 31جولای 1969 زمانیکه برای یک سفر کاری همراه با مادر و فرزند خود با اتوموبیل شخصی عازم هامبورگ بود، با ماشینی بزرگ تصادف می کند و آنی میمیرد. گویا شواهد حاکی از آن بود که اتوموبیل مرسدس شخصی  ایشان دستکاری شده بود. اما هرگز اثبات نشد. مراسم تدفین او با حضور 3000 نفر برگزار شد.

بیوگرافی وی توسط یک نویسنده به نام Marc Boettcher به تحریر در آمد. او به علت جستجوی مرگ الکساندرا مخالفان زیادی پیدا کرد.


برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت های زیر مراجعه فرمایید:

http://en.wikipedia.org/wiki/Alexandra_%28singer%29

http://www.zigeunerjunge.com


نظرات 2 + ارسال نظر
محمدرضا جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:39 ب.ظ http://mamreza.blogsky.com

سلام.شما دعوتید به کلبه سبز آسمانی من.

سجاد یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:08 ب.ظ http://purpirar.blogsky.com/

سلام
این همه رمز چرا آخه؟ مگه چه خبره؟
ببین من چه حرفهایی رو بیدون حتی یک رمز گذاشته ام واسه همه؟ اجازه بده مردم استفاده کنند. این همه بخل اصلا شایسته آدمی نیست.

http://purpirar.blogsky.com/

سلام
ممنون از لطف شما، اما اگر نخوام برخی از خاطرات خصوصی ام را کسی بخونه نشانگر بخل و خساسته؟...شاید شهامتی در فرزانگان و مدعیان فهم و خرد هست که در من نیست. شاد باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد